ماشین بازا

معرفی انواع خودرو

ماشین بازا

معرفی انواع خودرو

بررسی خودرو تویوتا لندکروز 2021

بررسی اجمالی

تویوتا لندکروزر رزومه ای افسانه ای به عنوان یک آفرود دارد، اما مدل فعلی لوکس تر از ماجراجویی است. با این حال، این SUV بزرگ دو یا سه ردیفه همچنان به ساخت محکم و توانمندی بالایی ادامه می دهد. در حالی که لندکروزر به اندازه همتای شرکتی خود، لکسوس LX مجلل نیست، لندکروزر با انبوهی از ویژگی های مجلل در تلاش برای توجیه قیمت بالای برچسب خود مجهز شده است. ما به‌خصوص تحت‌تأثیر تزیینات داخلی تویوتا بزرگ قرار نگرفته‌ایم، اما ما دوست داریم که به تجهیزات جدی و آماده مسیر مانند جعبه انتقال دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی قفل‌کننده مجهز باشد. موتور استاندارد V-8 381 اسب بخاری آن خیلی خاص نیست و مطمئناً مصرف سوخت آن بهینه نیست، اما دکل را با اقتدار حرکت می دهد. لندکروز 2021 فاقد اعتبار فلزی به همان اندازه گران قیمت است، اما بسیار توانمندتر از بسیاری از آن‌ها است - چیزی که برای آن تعداد کمی از خریدارانی که واقعاً در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند باید به آن فکر کرد.
برای سال 2021 چه خبر؟
برای سال 2021، لندکروزر عمدتاً بدون تغییر حمل می شود. تنها به‌روزرسانی این است که نسخه Heritage اکنون می‌تواند با ردیف سوم صندلی‌ها انتخاب شود. مدل برتر هم اکنون در رنگ های نقره ای کلاسیک و رنگ متالیک خاکستری مغناطیسی موجود است. لندکروزر برای مدل سال 2022 باز نخواهد گشت، اما می تواند در آینده با طراحی مدرن تر، فناوری به روز و کابین مجلل تر ظاهر شود.
موتور، گیربکس و عملکرد
لندکروزر از یک موتور 5.7 لیتری V-8 به همراه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می کند. این مجموعه 381 اسب بخار قدرت و 401 پوند فوت گشتاور تولید می کند. چهار چرخ متحرک تمام وقت استاندارد است. لندکروزر با کیفیت سواری روان و خوب، دینامیک رانندگی راحت را ارائه می دهد. احساس فرمان آن سبک است، با این حال، و مقدار مناسبی از رول بدن وجود دارد. شاسی‌بلندهای رقیب در این رنج قیمت، هندلینگی را ارائه می‌دهند که باارزش‌تر است. لندکروزر علیرغم ظاهر زیبای خود، نسبتاً سریع از خط خارج می شود. همچنین می‌تواند تا وزن 8100 پوند را یدک بکشد، که قابل توجه است، اما هنوز کمی پایین‌تر از برخی رقبا، مانند Chevy Tahoe و Ford Expedition است.
مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی
ابعاد ماموت این تویوتا باعث کاهش مصرف سوخت آن می شود. طبق گزارش EPA، لندکروزر مسافت پیموده شده گاز را تنها 13 مایل بر گالن در شهر و 17 مایل بر گالن در بزرگراه به دست می آورد. با رقبایی مانند Lincoln Navigator (تا 16/22 مایل بر گالن شهر/بزرگراه) و مرسدس بنز کلاس GLS (19/23 مایل در کیلوگرم شهر/بزرگراه) بهتر عمل خواهید کرد. لندکروزری که ما آزمایش کردیم در مسیر واقعی 200 مایلی بزرگراه ما 17 مایل بر گالن به دست آورد.
داخلی، راحتی و باربری
تا جایی که به کابین لندکروزر مربوط می شود، همه چیز در مورد اجراست و توجه چشمگیر به جزئیات در بازی وجود دارد. در حالی که کابین از نظر بصری به اندازه رقبایی مانند مرسدس GLS ممتاز نیست، اما خانه مواد درجه یک است. کیفیت ساخت عالی است و دستگیره ها و سوئیچ ها با وزنی حرکت می کنند که کیفیت را منتقل می کند. ردیف جلو، اقامتگاه‌های راحت و خطوط دیدنی فرماندهی را فراهم می‌کند. در ردیف دوم فضای زیادی وجود دارد، اما ردیف سوم برای بچه ها مناسب است. لندکروزر با چیدمان صندلی استاندارد هشت نفره، 16 فوت مکعب فضای بار در پشت ردیف سوم و 41 فوت مکعب در پشت ردیف دوم فراهم می کند. فضای بار بیشتری در مدل‌های رقیب مانند Lincoln Navigator وجود دارد که حدود 20 فوت مکعب فضا برای وسایل شما در پشت ردیف سوم خود فراهم می‌کند.
اطلاعات سرگرمی و اتصال
لندکروزر به طور کامل با مجموعه ای از ویژگی های فنی جذاب عرضه می شود. اتصال استاندارد بلوتوث مکالمات تلفنی هندزفری را هنگامی که پشت فرمان هستید تسهیل می کند. همه مدل ها دارای شارژ دستگاه بی سیم و سیستم ناوبری یکپارچه با صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی هستند. رادیو ماهواره ای استاندارد و همچنین سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو است. در لیست گزینه ها، یک سیستم سرگرمی صندلی عقب با یک جفت هدفون بی سیم و دو صفحه نمایش 11.6 اینچی وجود دارد.
ویژگی های ایمنی و کمک راننده
لندکروز توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) یا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) تست تصادف نشده است. با این حال، هر مدلی به صورت استاندارد با مجموعه ای از فناوری های کمک راننده عرضه می شود. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
کروز کنترل تطبیقی استاندارد
مانیتورینگ نقطه کور استاندارد
پوشش گارانتی و نگهداری
در حالی که پوشش گارانتی تویوتا در بین مدل‌های رایج رقابتی است، در مقایسه با ضمانت‌های ارائه شده توسط بسیاری از SUV‌های لوکسی که لندکروزر معمولاً با آنها خرید می‌شود، بسیار ضعیف است. مدل هایی مانند Lincoln Navigator و Infiniti QX80 ضمانت طولانی تری را ارائه می دهند.

گارانتی محدود سه سال یا 36000 مایل را پوشش می دهد
گارانتی پیشرانه پنج سال یا 60000 مایل را پوشش می دهد
تعمیر و نگهداری رایگان به مدت دو سال یا 25000 مایل پوشش داده می شود

بررسی خودرو کیا اوپتیما 2022

کیا اپتیما یک خودروی سایز متوسط است که جایگزینی شیک برای فورد موندئو، فولکس‌واگن پاسات و مزدا 6 است. به لطف ضمانت هفت ساله‌اش، ارزش زیادی برای پول ارائه می‌دهد. در سال 2016 این خودرو فیس لیفت شد که تغییرات ظاهری جزئی و هزینه های جاری را بهبود بخشید.

این خودرو یکی از خودرو های محبوب در ایران می باشد که میتوانید روکش صندلی آن را از سامان روکش تهیه نمایید.

آیا کیا اپتیما خودرو خوبی است؟

طراحی جدید داشبورد قابل توجه ترین تغییر است و فضای داخلی اپتیما اکنون منعکس کننده چیزی است که در شاسی بلندهای اسپورتیج و سورنتو خواهید یافت. کیفیت داخلی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است و یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی منجر به دکمه های کمتری در داشبورد می شود. اپتیما جدید همچنین به دلیل طول اضافی، بلندتر و جادارتر است.

آزمایش کنندگان می گویند که Optima اکنون به لطف کنترل بدنه مناسب و فرمان بهتر، رانندگی بهتری دارد. با این حال، هنوز هم با بهترین های فورد و مزدا وجود ندارد. با این حال، در بزرگراه آرام و راحت است.

اپتیما در بازار ایالات متحده دارای طیف وسیعی از موتورها است، اما برای بازار بریتانیا تنها یک موتور دارد - یک موتور 1.7 لیتری دیزل. مسلماً این بهترین موتور این شرکت است - بسیار قدرتمند و کارآمد در مصرف سوخت، اما برخی از خریداران ممکن است انتخاب بیشتری بخواهند. یکی از موارد اضافه شده جدید هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که نرم و سریع تغییر می کند.

کیا می خواهد مشتریان را از رقبای سرشناس خود بدزدد تا تجهیزات بیشتری را به صورت استاندارد ارائه دهد. این شامل یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی اطلاعات سرگرمی و یک دوربین دید عقب در هر مدل است.

 اپتیما خودروی مناسبی است که توسط رقبای عالی احاطه شده است
در زیر، اپتیما جدید تقریباً از هر نظر خودرویی بهتر از خودروی قدیمی است - جادارتر است، کیفیت داخلی آن بهبود یافته است، موتور اکنون مطابق با عملکرد رقبا است و کیفیت سواری آن مناسب است. این همه چیزهای خوب در مورد رقبای خود را در بسته ای با ظاهر هوشمند، اما فاقد شخصیت ترکیب می کند. آن را به عنوان بهترین آلبوم موفق در نظر بگیرید که توسط یک گروه ادای احترام با استعداد اجرا می شود و از این موضوع دور نخواهید بود.
چقدر عملی است؟

کیا اپتیما خودرویی جادار است که می‌تواند چهار بزرگسال شش فوتی را با خیال راحت حمل کند، اما صندوق عقب آن کوچک‌تر و دسترسی به آن دشوارتر از فورد موندئو است.

  فضای سرنشینان در داخل اپتیما بسیار چشمگیر است، اما اگر می خواهید از آن حداکثر استفاده را ببرید، از سانروف اختیاری خودداری کنید که فضای سر را کمی کاهش می دهد.